به گزارش اقتصادگران: اولین رویداد معرفی پلتفرم دیجی ساین در روز یکشنبه ۱۴ اسفند ماه در سالن همایشهای هتل قلب تهران برگزار شد.
در این مراسم مدیران و نمایندگانی از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروخانه های برتر تهران، شرکتهای آرایشی، بهداشتی و حوزه های مرتبط با سلامتی، شرکت های پرداخت الکترونیکی، خبرنگاران رسانه های مرتبط با حوزه تکنولوژی و سلامت و همچنین تعدادی از فعالان و مدیران موفق از اکوسیستم استارتاپی ایران حضور داشتند.
دیجی ساین یک شبکه یکپارچه خدمت رسانی و تبلیغاتی است که مبتنی بر کیوسکهای لمسی دیجیتال در مراکزی مثل داروخانه ها خدمات پرداخت الکترونیکی را به صورت اتوماتیک ارائه میدهد و همچنین با بهره گیری از تکنولوژی اطلاع رسانی یکپارچه ( دیجیتال ساینیج ) زیرساخت ارائه انواع محتواهای ارتباطی، تبلیغاتی و آموزشی را برای مخاطبانش فراهم ساخته است.
رییس هییت مدیره دیجی ساین به عنوان اولین سخنران در این رویداد از تجربیات کسب و کارهای نو و مدرن در دنیا گفت و به اهمیت سرمایه گذاری و تمرکز بر روی استارتاپهای مبتنی بر تکنولوژی های دیجیتال اشاره کرد.
آقای دکتر ذاکری با اشاره به عملکرد موفق دیجی ساین در یکسال آغازین ورود به بازار و برنامه های آینده، اظهار امیدواری کرد که به زودی دیجی ساین به عنوان یک کسب و کار مدرن و موفق در جامعه ایران شناخته شود و بتواند سرمنشاء منافع بیشتری برای تمامی مخاطبینش باشد.
سخنران بعدی این مراسم، مهندس حسین کاشانی بنیانگذار و مدیرعامل دیجی ساین بود.
آقای کاشانی از داستان شکل گیری شرکت آران تاچ به عنوان شرکت مادر دیجی ساین و تولید اولین کیوسکهای و اظهار داشت : ما با توجه به نیازهای متنوع و متفاوتی که در بازار ایران شناختیم، به سمت یک ایده و رویکرد جامعتر بودیم و نهایتا به ایده راه اندازی دیجی ساین رسیدیم. ما در سال ۱۴۰۰ زیرساختهای اصلی نرم افزاری و سخت افزاری را آماده کردیم و در سال ۱۴۰۱ ورود اولیه به بازار، با تمرکز بر روی داروخانه های شهر تهران انجام شد و توانستیم بیش از صد داروخانه را به دستگاههای دیجی ساین تجهیز کنیم.
مدیرعامل دیجی ساین به ذکر اینکه امروز روزانه بیش از ۱۰ هزار تراکنش پرداخت از سمت دستگاههای دیجی ساین انجام می شود، از برنامه سال آینده برای ورود به کسب و کارهای جدید و نصب حداقل ۵۰۰ دستگاه دیجی ساین خبر داد.
پس از مهندس کاشانی، دکتر محمد زرین یکی دیگر از بنیانگذاران و مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین ، در خصوص تغییر پارادایم های سنتی توسعه کسب و کارها در دنیا به سمت خلق اکوسیستم های کسب و کار سخنانی مطرح کرد و به اهمیت ارتباط مفاهیم جدید اکوسیستم و انقلاب صنعتی چهارم و تحول دیجیتال اشاره نمود.
دکتر زرین پس از ذکر مثالهایی از توسعه اکوسیستم کسب و کار در دنیا و ایران، اظهار داشت : سه شاخصه اصلی در اکوسیستم کسب و کار تغییر مفهوم « مشتری » به « هم آفرین ارزش »، تغییر مفهوم « محصول » به « ارزش شبکه » و همچنین تحول در شیوه رقابت و همکاری توامان است. به این معنا که اغلب کسب و کارهای پیشرو در دنیا دیگر فقط تولید کننده و فروشنده خدمت یا کالا به تنهایی نیستند و در جریان خلق ارزش برای مخاطبان، تمامی ذینفعان و بازیگران یک اکوسیستم نقش موثر و مستقیم دارند.
مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین در ادامه مدل کسب و کار این مجموعه را تشریح کرد. به گفته ایشان در اکوسیستم دیجی ساین، علاوه بر عموم مردم که از خدمات دستگاهها مثل پرداخت الکترونیکی اتوماتیک استفاده می کنند، داروخانه ها، شرکت های دارویی و آرایشی و بهداشتی به عنوان تبلیغ دهنده، شرکت های پرداخت الکترونیکی و نرم افزاری به عنوان شرکای تجاری و همچنین آژانس های تبلیغاتی به عنوان همکار در این اکوسیستم نقش آفرین هستند.
دکتر زرین در ادامه به تشریح رسانه جدید تبلیغاتی در نقطه فروش پرداخت و مزایای تبلیغات دیجیتال نسبت به تبلیغات فیزیکی و چاپی در مراکز ارائه خدمات و محصولات را برشمرد.
پس از صحبت های آقای زرین ویدئویی از معرفی تیم منابع انسانی دیجی ساین پخش شد و سپس مهندس حمید حائری، هم بنیان گذار و مدیر فناوری اطلاعات دیجی ساین به ایراد سخنرانی پرداخت.
آقای حائری زیر ساخت های اصلی و مهم دیجی ساین را در حوزه اینترنت اشیاء و مدیریت یکپارچه محتوا به صورت رایانش ابری تشریح کرد. به گفته ایشان دیگر برای پشتیبانی فنی از کیوسک های تعاملی و لمسی دیجی ساین، نیاز به حضور فیزیکی کارشناسان پشتیبانی نیست و بسیاری از خدمات فنی از راه دور و با استفاده از یک سخت افزار پیشرفته با تکنولوژی اینترنت اشیاء قابل انجام است.
مدیر فناوری دیجی ساین گزارشی از دستاوردهای تیم های نرم افزاری، فنی و پشتیبانی دیجی ساین ارائه کرد و از برنامه های پیش روی مجموعه در سال جدید گفت. توسعه تکنولوژی اینترنت اشیاء، بکارگیری از فناوری آنالیز تصویر برای شناخت کاربران دیجی ساین، بهره گیری از هوش مصنوعی برای بهبود خدمات و مواردی مشابه از جمله ایده هایی بود که به گفته آقای حائری زیرساختهای فنی آن آماده و به زودی در پلتفرم دیجی ساین پیاده سازی خواهند شد.
مدیران و کارکنان مجموعه ایمن افزار شایگان، ارائه دهنده نرم افزارهای مالی و اتوماسیون در داروخانه های ایران، به عنوان شریک اصلی مجموعه دیجی ساین در این مراسم حضور داشتند.
موضوع بعدی رویداد، رونمایی از دو محصول و خدمت جدید دیجی ساین بود که با همکاری مجموعه نرم افزاری ایمن افزار آماده شده است و دو تن از کارشناسان فنی از دو مجموعه ایمن افزار و دیجی ساین، آنها را معرفی و ارائه کردند.
اپلیکیشن موبایلی گزارش گیری از کلیه اقدامات نرم افزارهای مالی و حسابداری داروخانه یکی از این محصولات بود. با استفاده از این اپلیکیشن برای گزارش گیری از فعالیت های داروخانه اعم از فروش، مالی، حسابداری، انبار و غیره دیگر نیازی به حضور مدیران و مالکان داروخانه در محل داروخانه نیست.
خدمت مهم دیگری که در این رویداد معرفی و رونمایی شد، دیجیتالی و اتوماتیک شدن نسخ الکترونیکی در داروخانه ها با زیرساخت دیجی ساین بود.
با استفاده از این خدمت، مراجعان به داروخانه ها برای دریافت داروهای نسخه ای، نیازی به گفتن کدملی به متصدیان داروخانه ندارند و می توانند با استفاده از کیوسکهای دیجی ساین، به صورت خودکار از وضعیت بیمه و نسخه های خود مطلع شده و مواردی که می خواهند بدون معطلی سفارش دهند.
مهندس سید احمد حائری، مدیرعامل ایمن افزار، به عنوان شریک تجاری دیجی ساین در ادامه این رویداد از منافع و ارزشهای مشترکی که از همکاری با دیجی ساین حاصل شده سخن گفت و دو محصول جدید را یکی از مصادیق این همکاری اعلام نمود.
در بخش دوم رویداد، پنل گفتگویی با حضور آقایان مهندس سیدعلی موسوی، معاونت نوآوری و فناوری شرکت داده پردازی پارسیان، دکتر علی رزازان، عضو هیئت مدیره انجمن علمی داروسازان ایران، مهندس محسن مفتوحی، معاون پذیرندگان و پروژه های خاص شرکت پرداخت الکترونیکی سامان کیش، مهندس سید احمد حائری، مدیرعامل شرکت نرم افزاری ایمن افزار شایگان و دکتر محمد زرین، مدیر برند و توسعه کسب و کار دیجی ساین برگزار شد.
مهندس آرش سروری، تسهیلگر و برنامه ساز حوزه فناوری و استارتاپی و از مجریان معروف این حوزه، که راهبری رویداد و همچنین مدیریت پنل گفتگو را بر عهده داشت، از سخنرانان پنل در خصوص منافع و مزایای همکاری و هم افزایی در یک اکوسیستم سوال کرد.
سخنرانان این پنل با اشاره به اهمیت همکاری و تلاش برای خلق ارزشهای مشترک در یک اکوسیستم به جای اقدامات منفرد و مجزا، از تجریبات خود در زمینه های مختلف و موفقیتهای ناشی از اینگونه همکاری ها سخن گفتند.
این مراسم با عکس دسته جمعی از میهمانان به پایان رسید.
برای آشنایی بیشتر با کسب و کار دیجی ساین، می توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه بفرمایید: