با رشد ۶۸ درصدی تراکنشهای بانکی،افزایش ۳۶ درصدی میزان کاربران بانکداری دیجیتال و ثبت رکوردی بی سابقه، گامهای استوار بانک ایران زمین در مسیر بانک تمام دیجیتال برداشته شد.
به گزارش اقتصادگران به نقل از پول نیوز، تحولات گسترده نشان میدهد که فناوری و استفاده از ظرفیتهای دیجیتال و فضای مجازی اهمیت ویژهای پیدا کرده است. مدتهاست زمان مراجعه حضوری به پایان رسیده و تاکید بر دولت الکترونیک بیانگر آن است مراجعه حضوری باید به حداقل ممکن کاهش یابد. کاهش مراجعه حضوری بیانگر آن است که کاغذ بازی به حداقل ممکن کاهش مییابد و هزینههای جانبی همچون حمل و نقل که باعث اتلاف وقت در ترافیک میشود، باید به فراموشی سپرده شود.
جلب مشتری با خدمات غیرحضوری
یکی از بخشهایی که باعث رفت و آمدهای بسیار میشود، نظام بانکی است. از انتقال پول تا جابجایی اسناد و ارایه درخواستهای گوناگون مالی، از طریق بانکها انجام میشود. مهمتر آنکه این اقدامات باید به وسیله دارنده حساب انجام شود که در بسیاری از موارد برای کارفرمایان زمان بر و مشکل آفرین است. از آنجا که تلاش بانکها در جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان است، بانکها به سمت ارایه خدمات غیر حضوری هستند، زیرا با این روش میتوانند مشتریان به انجام خدمات مالی در بانک ترغیب کنند و باعث میشوند که در انتخاب بانک، سادهتر تصمیم بگیرند.
رشد چشمگیر دیجیتالی
بانک ایران زمین با درک درست از ظرفیت فضای مجازی و بانکداری دیجیتال، توانسته گامهای موثری بردارد و در رضایت مشتریان رتبه قابل قبولی داشته باشد. به نوعی که آخرین آمارهای استخراج شده از فعالیتهای بانک ایران زمین نشان میدهد که این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال با رشد چشمگیری مواجه بوده است.
اهمیت توسعه زیرساختها
در این رابطه مدیرعامل بانک ایران زمین دلیل رشد چشمگیر بانکداری دیجیتال را روند توسعه زیرساختهای بانکداری دیجیتال در این بانک بیان کرد و گفت: در سالهای اخیر با تلاش شبانه روزی متخصصان و همکاران من در بانک، توانستیم با ارائه خدمات ویژه و خاص در حوزه بانکداری دیجیتال، دنیای جدیدی از سرویسهای بانکی را در اختیار مشتریان قرار دهیم.
رشد ۸۶ درصدی
عبدالمجید پورسعید از رشد چشمگیر تراکنشهای بانکی در بانک ایران زمین خبر داد و افزود: در ادامه تحقق چشم انداز بانک ایران زمین که همان رسیدن به بانک تمام دیجیتال است، بانک ایران زمین توانست در سال ۱۴۰۱ با رشد ۶۸ درصدی تراکنشهای بانکداری دیجیتال خود، رکوردی بی سابقه در این حوزه به ثبت برساند.
ایجاد محیط و فضایی امن
مدیرعامل بانک ایران زمین، بانکداری دیجیتال را به عنوان یکی از زیرساختهای اصلی در بانک دانست و گفت: ما با ایجاد اکوسیستم متفاوت برای هر مشتری، محیط و فضایی امن همچون یک خانه با تمام لوازم برای یک زندگی مرفه را در اختیار کاربر قرار داده ایم تا بتواند هر سرویسی که نیاز دارد را دریافت نماید.
افزایش ۳۶ درصدی کاربران
پورسعید از افزایش کاربران بانکداری دیجیتال در بانک خبر داد و گفت: ما در بانک ایران زمین در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۳۶ درصدی میزان کاربران بانکداری دیجیتال بوده ایم که قطعاً در رشد استفاده از سرویسهای بانکداری دیجیتال تاثیرگذار بوده است. مدیرعامل بانک ایران زمین حمایت مشتریان و تلاش همکاران را دو بازوی موفقیت بانک ایران زمین بیان کرد و افزود: آمارها نشان میدهد که حوزه بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین در سالهای اخیر با اقبال قابل توجهی از سوی کاربران شبکه بانکی کشور همراه بوده است و این موضوع جز افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و ایجاد تجربه متفاوت برای مشتری علت دیگری ندارد.