رنگ یک خودرو تأثیر غیرقابل چشم پوشی در طول زمان فروش و کاهش ارزش خودروی شماه هنگام فروش مجدد دارد. به همین دلیل است که مردم رنگ های سفید، سیاه و نقره ای را انتخاب می کنند تا مشتری اول و آخر یک خودرو نباشند. رنگ خودرو در معاملات خرید و فروش تاثیر زیادی دارد و رنگهای غیر متعارف باعث سخت فروش شدن یک خودرو می شود. در کشور ما برخلاف سایر نقاط دنیا رنگ نقره ای رنگ همه پسندی نیست و پر متقاضی ترین رنگ در ابتدا سفید و سپس رنگ خاکستری یا نوک مدادی می باشد.
وبسایت آسیکارز iSeeCars.com با بررسی بیش از 6 میلیون خودروی نو و دست دوم بین سال های 2017 تا 2020، مشخص کرده است که کدام رنگ ها در فروش مجدد کمک می کنند و کدام رنگ ها به ارزش خودرو لطمه وارد می کنند. کارل برائر Karl Brauer از تحلیل گران ارشد ایسکارز می گوید: «وقتی مشتریان مدل و سال ساخت خودرویی را انتخاب کردند، مهمترین موضوعی که روی تصمیم آنها تأثیر می گذارد رنگ خودرو است. چون به هر حال در مقطعی از زندگی به هر دلیل می خواهید خودرو خود را بفروشید، از همان ابتدا در خرید آن به ویژه رنگی که انتخاب می کنید باید دقت داشته باشید.» رنگ های متداول همان رنگ های سفید، سیاه و نقره ای هستند نه به خاطر این که با سلیقه مردم جور در می آیند بلکه به خاطر آن است که مردم می خواهند هنگام فروش با دردسر کمتری مواجه شوند و ارزش خودروی آنها بهتر حفظ شود. به بیان دیگر مردم سفید و سیاه و نقره ای را به خاطر این انتخاب نمی کنند که این رنگ ها را دوست دارند یا تقاضا برای آنها بالاتر است و شاید برای مردم جالب باشد که رنگ های خاصی وجود دارند که حتی باعث بالاتر رفتن قیمت خودرو هم می شوند. جدول کاهش ارزش خودرو هنگام فروش بعد از 3 سال به خاطر رنگ:
شاید برای شما هم تعجب داشته باشد که در بازار آمریکا رنگی که بهتر از همه ارزش خودرو را حفظ می کند رنگ زرد است. باز هم نکته این جا است که زرد محبوب ترین رنگ خودرو نیست اما ارزش خودرو را بهتر از بقیه رنگ ها حفظ میکند و به اندازه کافی مشتری دارد و به قدر تقاضا هم تولید نمی شود. ضمن آن که سهم رنگ زرد در تولید خودروسازان بسیار ناچیز است. بیشتر اوقات هم این رنگ برای تولید خودروهای اسپورت، یا خودروهای کم تیراژ مورد استفاده قرار میگیرد. بعد از زرد، رنگ نارنجی است که هم کم تولید می شود هم متقاضی زیادی دارد و هم ارزش خود را کمتر از دست می دهد. این رنگ هم بیشتر برای خودروهای کم تیراژ مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ نارنجی به خاطر جذابیتی که دارد در خودروهای تولیدی خاص یا در اصطلاح special edition به کار می رود مثل مزدا میاتای ام-ایکس5 ادیشن سی اُم. رنگ بژ هم خیلی متداول و رایج نیست و بعد از زرد مقام دوم را در کاهش ارزش خودرو دارد. کمتر از 1 درصد خودروهای بازار به رنگ بژ هستند. این رنگ برای خودرو بیشتر کسل کننده توصیف شده و رنگی خنثی به حساب می آید. با این حال خاص بودن رنگ هم همیشه باعث نمی شود که ارزش خودرو هنگام فروش مجدد حفظ شود. برای مثال سه رنگ بنفش، قهوه ای و طلایی در بازار به شدت باعث پایین کشیدن قیمت خودرو می شوند. این رنگ ها هم سهم ناچیزی از بازار دارند و متقاضایان آنها هم کم است. زمانی که در بازار متقاضی برای یک رنگ وجود نداشته باشد، برای فروش مجدد به زمان بیشتری نیاز است تا مشتری آن پیدا شود و به همین دلیل به ارزش فروش مجدد آن لطمه می زند. نکته دیگر این است که سگمنت های بازار در خصوص رنگ هم با هم فرق دارند. برای مثال کاهش ارزش خودرو به خاطر رنگ در خودروهای شاسی بلند درجدول ذیل برای مقایسه ارائه شده است.