از اوایل سال جاری که چین میزبان بازیهای المپیک زمستانی پکن 2022 بود، صنعت یخ و برف این کشور رشد قابل توجهی داشته است.
شرکت تحقیقات بازار آیدیجی آسیا در گزارشی در روز جمعه اعلام کرد که انتظار میرود ارزش بازار این بخش در سال 2022 از 800 میلیارد یوآن (113.41 میلیارد دلار) عبور کند و پس از آن احتمالاً در سال 2025 از 1 تریلیون یوآن فراتر رود.
شن جیانی محقق آژانس مسافرتی آنلاین گروه تریپ دات کام، گفت: گردشگری یخ و برف در میان مصرفکنندگان چینی محبوب است و تعداد اسکیبازان به سرعت در حال افزایش است. وی اشاره کرد که تعداد اسکیبازان فصل برفی 2021-2022 روی پلتفرم این شرکت بطور سال به سال بیش از 70 درصد افزایش یافته است.
شن با اشاره به رشد قابل توجه مصرف مرتبط با یادگیری اسکی در دو زمستان گذشته گفت: اسکی برای مصرف کنندگان بیشتر جنبه سرگرمی دارد تا اینکه صرفاً تجربه یک چیز جدید باشد.
داده های رسمی نشان می دهد که تا اکتبر 2021، 346 میلیون نفر در ورزش های ملی برف و یخ چین شرکت کرده اند. با توجه به پتانسیل قوی بازار، اقداماتی برای ترویج ارتقاء صنعتی و همچنین پاسخگویی به تقاضای متنوع مصرف کنندگان انجام شده است.
به عنوان مثال، استان جیلین در شمال شرقی چین، طرحی را برای ایجاد یک سیستم صنعتی مدرن یخ و برف با محوریت گردشگری، ورزش، فرهنگ و تجهیزات ایجاد کرده است.
سازمان ورزش چین ماه گذشته اعلام کرد که به منظور هدایت توسعه ورزشهای یخی و برفی در شمال چین ساخت کمربند ورزشی و گردشگری فرهنگی پکن-جانگجیاکوئو را سرعت خواهد بخشید.
سان چوان وانگ، استاد دانشگاه شیامن، گفت: بخش عرضه صنعت یخ و برف بر مصرف ایمن، سبز، باکیفیت و سالم تاکید کرده و تلاش هایی را برای ایجاد سناریوهای مصرف جدید با محصولات و خدمات مختلف انجام داده است.