اقتصادگران
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بورس
  • سیاسی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بورس
  • سیاسی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
اقتصادگران
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
دوچرخه سواران نیازمند چتر بیمه‌ای

دوچرخه سواران نیازمند چتر بیمه‌ای

اقتصادگران توسط اقتصادگران
می 31, 2023
در بیمه
0 0
0
Share on TwitterShare on Facebook

در شرایطی که حوادث دوچرخه می‌تواند بدترین وضعیت را برای زندگی افراد رقم بزند، چتر بیمه می تواند بحران های خوادث بیمه ای را مدیریت کند.

به گزارش اقتصادگران به نقل از پول نیوز، واقعیت این است که برخلاف باور عمومی، دوچرخه یک وسیله نقلیه محسوب می‌شود که تابع مقررات راهنمایی و رانندگی است. در سال‌های دور استفاده از دوچرخه مانند موتور‌ها و خودرو‌ها نیازمند گواهینامه بود و دوچرخه ملزم به داشتن پلاک راهنمایی و رانندگی بود. با گذشت زمان و رونق وسایل نقلیه موتوری، دوچرخه جایگاه خود را از دست داد و توجهی به این وسیله نقلیه صورت نگرفت. اما کمرنگ شدن یا نادیده گرفتن دوچرخه دلیلی بر نبود قانون نمی‌شود و هرگاه که تصادف یا تخلفی صورت بگیرد، آنگاه دوچرخه سواران متوجه مسولیت سنگین رانندگی دوچرخه می‌شوند.

ناآگاهی از قوانین دوچرخه

در این رابطه رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با اشاره به اینکه اغلب استفاده کنندگان از دوچرخه از قوانین راندن این وسیله نقلیه اطلاع ندارند گفت: بعضی از دوچرخه سوار‌ها به اشتباه خودشان را عابر پیاده تصور می‌کنند. سرهنگ محمدرضا محمدی با تاکید بر اینکه همه قوانینی که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیه موتوری وضع شده، شامل این وسیله نقلیه غیر موتوری نیز می‌شود گفت: دوچرخه سواران هنگام استفاده از دوچرخه باید مجهز به کلاه ایمنی باشند و سوار کردن اشخاص روی دوچرخه ممنوع است مگر با داشتن زین اضافی استاندارد که بر روی دوچرخه نصب شده باشد.

محدودیت‌های دوچرخه

رئیس پلیس راهنمایی گیلان با بیان اینکه برابر ماده ۱۶۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی راندن دوچرخه در هنگام لغزنده بودن راه‌ها ممنوع گفت: هیچ کس حق ندارد در حالی که سوار بر دوچرخه است به وسایل نقلیه در حال حرکت تکیه کند و آن‌ها را وسیله حرکت خود قرار دهد. وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواران باید از حرکت در نقاط کور وسایل نقلیه موتوری‌ها در هنگام گردش خودداری کنند، تصریح کرد: دوچرخه سواران در هنگام تاریکی هوا بدون چراغ جلو و عقب، شبرنگ دوچرخه سواری نکنند.

دوچرخه در کانون حوادث

بی شک دوچرخه در کانون حوادث قرار دارد و همواره در معرض خطر برخورد با عابر پیاده، برخورد با وسایل نقلیه موتوری سبک و سنگین و انواع حوادث متفاوت است. بدتر آنکه دوچرخه از هیچ گونه حفاظ ایمنی برخوردار نیست و در اثر کوچکترین برخورد، زیان‌های سنگینی را متحمل می‌شود. نکته مهم اینجاست که استفاده کنندگان از دوچرخه را کودکان و نوجوانانی شامل می‌شوند که تجربه کافی را نداشته و هیجان‌های کودکانه بر خطر این وسیله نقلیه می‌افزاید. به همین دلیل باید نسبت به دوچرخه حساسیت بیشتری داشت و پیش بینی‌های جدی‌تر اعمال کرد.

دوچرخه‌های بی قانون شهرداری

اگرچه در گذشته از دوچرخه به عنوان مهمترین وسیله حمل و نقل استفاده می‌شد و همواره بیش از یک نفر سوار دوچرخه می‌شدند، اما امروزه از دوچرخه برای رفت‌وآمد‌های کوتاه، ورزش یا تفریح استفاده می‌شود. نکته مهم دیگر این است که دوچرخه برخلاف وسایل نقلیه موتوری، آلودگی ایجاد نمی‌کند و همین امر باعث شده تا شهرداری‌ها از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل برای کمک به ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما شهرداری‌ها نیز دوچرخه‌هایی که کرایه می‌دهند، تابع هیچ قانونی نیست و معلوم نمی‌شود در صورت بروز هر گونه حوادث، چه کسی پاسخگوی زیان احتمالی خواهد بود.

راه سبز ملت

از آنجا که دوچرخه در کانون خطر و ریسک قرار دارد، لازم است همچون وسایل نقلیه موتوری به وسیله بیمه تضمین شود، اما امروزه هیچیک از شرکت‌های بیمه در این زمینه اقدامی به عمل نیاورده اند و تنها شرکت بیمه ملت، با طراحی بیمه‌نامه نوآورانه «راه سبز ملت» و دریافت مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، یک بیمه‌نامه جامع برای پوشش ریسک‌هایی که دوچرخه‌سواران با آن‌ها روبه‌رو هستند، ارائه کرده است.

ترویج فرهنگ دوچرخه با نگاه حمایتی

تمامی مشکلات دوچرخه سواری، بیمه ملت را بر آن داشت تا با نگاهی به ریسک‌های دوچرخه‌سواران و با انگیزه‌های خود برای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و کمک به رونق هرچه بیشتر دوچرخه‌سواری و پاکی مضاعف هوای شهرها، بیمه‌نامه راه سبز ملت را همگام با محصولات بیمه‌ای به روز در جهان، طراحی و برای نخستین بار در ایران همراه با پوشش‌های تکمیلی جذاب از جمله حوادث شخص دوچرخه‌سوار، خسارت وارد به دوچرخه در اثر حادثه تصادف با وسیله نقلیه موتوری، هزینه‌های نقل و انتقال دوچرخه در صورت عدم امکان حرکت دوچرخه ناشی از حادثه و هزینه‌های دفاع و دادرسی ناشی از دعاوی مرتبط با موضوع بیمه‌نامه را ارائه کند.

بیمه دوچرخه یعنی آینده نگری

در بسیاری از موارد حوادثی که برای دوچرخه سواران رخ می‌دهد، بسیار سنگین است و، چون مردم از قوانین اطلاعی ندارند، در سختی بسیاری به سر می‌برند و حتی بحران‌های بزرگی را پشت سر می‌گذارند، در حالی که دوچرخه‌سواران می‌توانند با مراجعه به آدرس http://apps.mellatinsurance.ir/AgentsSales/find-agent نزدیکترین نمایندگی بیمه ملت به محل سکونت یا محل کار خود را یافته و بیمه‌نامه مسئولیت مدنی دوچرخه‌سواران در قبال اشخاص ثالث را تهیه کنند. بنابر این می‌توان با آینده نگری، چالش‌های غیر قابل پیش بینی را مدیریت کرد.

برچسب ها: بیمهبیمه ملتپلیسدوچرخهراه سبز ملتگواهینامه
نوشته قبلی

اعدام 2 شیعه بحرینی در “عربستان سعودی” / پیام آل سعود به ایران

نوشته‌ی بعدی

راهکاری برای کاهش ارزبری در صنعت آلومینیوم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • در جریان
  • دیدگاه‌ها
  • آخرین
ایلیا ایمانی کلاهبردار است?!

ایلیا ایمانی کلاهبردار است?!

مارس 17, 2024
حضور هومن مداحی در انتخابات ۱۴۰۰

حضور هومن مداحی در انتخابات ۱۴۰۰

ژوئن 18, 2021
رئیس ستاد بانوان ائتلاف دکتر سید ابراهیم رئیسی در استان خراسان رضوی منصوب شد

رئیس ستاد بانوان ائتلاف دکتر سید ابراهیم رئیسی در استان خراسان رضوی منصوب شد

ژوئن 8, 2021
بازگشت دوباره محمد یاوری پس از هفت سال دوری با ساخت فیلم

بازگشت دوباره محمد یاوری پس از هفت سال دوری با ساخت فیلم

دسامبر 3, 2023
عرضه بدون محدودیت شکر در بازار/ شکر مصرفی خانوار کیلویی ۸هزار و ۷۰۰ تومان

عرضه بدون محدودیت شکر در بازار/ شکر مصرفی خانوار کیلویی ۸هزار و ۷۰۰ تومان

0
“عباس آخوندی” در پرونده اقتصادی پسرش متهم شد/ کیفرخواست به دادگاه رفت

“عباس آخوندی” در پرونده اقتصادی پسرش متهم شد/ کیفرخواست به دادگاه رفت

0
برخورد یک سیارک با زمین “شبیه‌سازی” شد!

برخورد یک سیارک با زمین “شبیه‌سازی” شد!

0
کمبود شدید پزشک در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه/ احتمال نیاز به جذب پزشک خارجی تا ۲۰ سال آینده!

کمبود شدید پزشک در ایران در مقایسه با کشورهای منطقه/ احتمال نیاز به جذب پزشک خارجی تا ۲۰ سال آینده!

0
انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

می 6, 2025
تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

آوریل 21, 2025
هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

آوریل 21, 2025
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

آوریل 20, 2025

پیشنهادی

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

انتصاب مهدی افسری به عنوان مشاور اتاق اصناف ایران

می 6, 2025
تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

تفاهم نامه سازمان متخصصین و مدیران ایران با مدیریت سازمان مناطق آزاد

آوریل 21, 2025
هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

هلدینگ اسپیدار ترویج فرهنگ ارزش‌آفرینی

آوریل 21, 2025
کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

کتاب سوگواری محرم اثر از آیین تا معنا از پدر صلح ایران

آوریل 20, 2025
  • قوانین سایت
  • درباره اقتصادگران
  • تماس با اقتصادگران

کلیه حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری اقتصادگران محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • بورس
  • سیاسی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • ورزشی

کلیه حقوق این وب سایت برای پایگاه خبری اقتصادگران محفوظ و استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز می باشد.